piątek, 17 stycznia 2014

15. A, nad polem skowronek - Pożegnanie z Synkiem (Pieśń 1) - "Ziemia słonych skał"

a, nad polem skowronek piosnkę pięknie nuci
a już mi się dzieciństwo na pewno nie wróci

a, dzieciństwo nie wróci a czas szybko minie
aj, tęskno mi jest nieraz do mych stron rodzinnych

a, w życiu czasem bywa szczęście czasem smutek
Ta-wah - Biały Obłok śpiewa na kielecką nutę

a, w życiu czasem bywa smutek czasem szczęście
aj, cieszy się dziewczyna na dobre zamęście

u Szawanezów szczęście o mój dobry Boże
a na żonę mnie wybrał Wódz Wysoki Orzeł

oj dana moja dana oj dana oj dana
a, szczęście me i radość rodzina udana

a, syn Tanto najstarszy do Ojca podobny
będzie Ojcu pomagał bo to chłopiec dobry

nasza córka Tinahnet jest jak Brzoza Smukła
a, ona mnie pocieszy kiedy będę smutna

a, najmłodszy mój Uti synek mój maleńki
będzie on dziś zabrany z matczynej opieki

a, święto Nanan-cisa, święto oddalenia
to święto Małych Uti w Młode Wilki zmienia

a, mój Maleńki Uti będzie Młodym Wilkiem
a, pozna życie w lesie, będzie wojownikiem

jak tęsknię za syneczkiem a za mamusinym
to się i łza zakręci za domem rodzinnym

Cykl pieśni "Ziemia słonych skał" powstał w lipcu 2013. Zainspirowany jest powieścią pt. "Ziemia słonych skał", a także historią życia jej autora, Stanisława Supłatowicza - Sat-Okha i jego matki, Stanisławy Supłatowicz.

Na kanwie melodii z okolic Kielc, pieśń miała wyrażać tęsknotę za krajem, domem, czymś ukochanym.

Aranżacja inspirowana melodią "A Ty moja Marysiu kunikami jadę" z regionu Kielecko - Świętokrzyskiego znaną z płyty "Muzyka źródeł vol. 04 Małopolska Północna".