niedziela, 19 stycznia 2014

17. A, nad polem skowronek - O powrotach (Pieśń 3) - "Ziemia słonych skał"

a, nad polem skowronek piosnkę pięknie nuci
 a, już mi się dzieciństwo na pewno nie wróci
a, dzieciństwo nie wróci a czas szybko minie
aj, tęskno mi jest nieraz do mych stron rodzinnych

a, w życiu czasem bywa i marzeń spełnienie
a, w me rodzinne strony wkrótce pojedziemy
a, wkrótce pojedziemy w strony mamusine
a, łza się w oku kręci za domem rodzinnym

a, czy w dobrym to zdrowiu rodzinę spotkamy
serce skacze z radości za domem kochanym
a, synu mój Sat-Okhu, synu Pióro Długie
a, na pewno pokochasz to co ja tak lubię

a, tęskniłbyś tęskniłbyś jakbyś tylko wiedział
jakie piękne tam pola i wierzby na miedzach
jak sie wiją strumienie, jak bogate lasy
i jakie kolorowe na stroje zapaski

a, tęsknota, tęsknota wreszcie się skończyła
a, ludzi nie trza nigdy z domów ich zabierać
a, kto z domu zabrany niech powróci jeszcze
a, niech powita bliskich, niech pocieszy serce

Cykl pieśni "Ziemia słonych skał" powstał w lipcu 2013. Zainspirowany jest powieścią pt. "Ziemia słonych skał", a także historią życia jej autora, Stanisława Supłatowicza - Sat-Okha i jego matki, Stanisławy Supłatowicz.
Na kanwie melodii z okolic Kielc pieśń miała wyrażać tęsknotę za krajem, domem, czymś ukochanym.

Aranżacja inspirowana melodią "Oj bida mi, bida mi" z regionu Kielecko - Świętokrzyskiego znaną z płyty "Muzyka źródeł vol. 04 Małopolska Północna"